Mobil Bakım Yazılımı ve Verimli İş Akışları Oluşturmadaki Rolü

İnsanların her zaman taşıdığı üç şeyi tahmin etmek zorunda olsaydınız, bunlar ne olurdu? Eminim cüzdan, anahtar ve akıllı telefon diyeceksiniz.

Mobil cihazların bu kadar taşınabilir hale gelmesi, endüstriyel sektörün bile herkesin cebinde bulunan bu güçlü makine parçasından yararlanmak istemesinin nedenidir.

Bakım sektöründe bu en iyi mobil bakım yazılımının artan kullanılabilirliğinde yansıtılır. Bir mobil CMMS (Bilgisayarlı Bakım Yönetimi Sistemi) aracılığıyla bakım verilerinize erişmenin birçok pratik faydası vardır.

Ancak, bu avantajları tam olarak kullanmak için mobil bakım yazılımını günlük iş akışınıza başarıyla dahil etmeniz gerekir. Bunun nasıl yapılacağını açıklamak bu makalenin odak noktası olacaktır.

Hadi başlayalım.

Mobil bakım uygulaması olarak nitelendiren nedir?

Avantajları incelemeye başlamadan önce, öncelikle bir mobil bakım uygulamasının tanımı üzerinde anlaşmamız gerekir.

Bu makale bağlamında, mobil CMMS yazılımına sahip olmak, mobil cihazınıza uygulama olarak yükleyebileceğiniz bir bakım çözümü kullandığınızı gösterir.

Oturum açabileceğiniz ve duyarlı olduğunu iddia edebileceğiniz çevrimiçi bir arayüze sahip çözümleri SAYMIYORUZ.

Bunun nedeni basit. Eğer tamamen duyarlı bir çevrimiçi çözüm oluşturabilseniz bile ve bu büyük bir eğer, yine de navigasyonla ilgili bir sorununuz olacaktır. İnsanlar dokunmatik ekranı kullanmaya kıyasla fare ve klavyeyi kullanarak farklı şekilde gezinirler, bu da tüm cihazlarda kullanıcı dostu olacak duyarlı tek bir sürüm yapmanın imkansız olduğu anlamına gelir.

Bu nedenle, bir masaüstü bilgisayarda oturum açtığınızdaki ile akıllı telefonda mobil bakım uygulama arayüzü ve iş akışının biraz farklı olduğunu sık sık göreceksiniz.

Mobil bakım yazılımı kullanmanın en büyük faydaları

Buraya herhangi bir ‘Bilgisayarlı Bakım Yönetimi Sistemi’ne sahip olmanın yeterince iyi olduğu düşüncesiyle geldiyseniz, mobil bakım yazılımına erişiminiz yoksa size neyi kaçırdığınızı göstermek isteriz.

Daha yüksek verimlilik

Artan otomasyon seviyesi, daha hızlı iletişim ve daha iyi organizasyon; teknisyenlerinizin ve bakım planlayıcılarınızın yönetim görevlerine daha az zaman ayırmaları gerektiği ve kuruluşlarına değer katan işleri yapmaya odaklanabilecekleri anlamına gelir. Ayrıca, istedikleri zaman erişebilecekleri kullanılabilir veriler (varlık geçmişi gibi) günlük iş akışlarının farklı bölümlerini belirgin şekilde hızlandırabilir.

 

Bakım personelinin yazılımı ele alması sadece bir hafta kadar sürdü. O zamandan beri verimlilikte %20-30 civarında bir artış gördüm.
– Melih Bayar, Bakım Müdürü, Constantia Asas Turkey

 

Gelişmiş iletişim

Tüm bakım ekibinize veya seçtiğiniz teknisyenlere hızlı bir şekilde anlık bildirim gönderebilirsiniz. Ayrıca teknisyenler, mobil uygulamalarını büyük projelerde iş birliği yapmak ve üzerinde çalıştıkları belirli görevlerle ilgili değerli bilgileri kolayca değiş tokuş etmek için kullanabilirler.

repairist bir yıldan fazla bir süredir kullanıyoruz, bu da ekipman kullanıcıları, teknisyenler ve yönetim arasında çok daha verimli bir bakım programının yanı sıra çok daha güçlü bir iletişimle sonuçlandı.
– Samet Bahtiyar, İşletme Şefi, Ak-taş Dış Tic. A.Ş.

 

Daha fazla sorumluluk

Teknisyenlerin, mobil bilgisayarlı bakım yönetimi sistemi ile yaptıkları iş ve kullandıkları yedek parçalar gibi şeyleri takip etmemek için hiçbir mazeretleri yoktur. Bu; bakım yöneticisine, her bireye atanan iş yüküne ve genel olarak ne kadar iyi performans gösterdiğine dair daha doğru bir genel bakış sağlar.

Performansı yakalama ve raporlama sağlama yeteneği ile dünya çapında bakımımıza göz kulak olabiliyoruz.
– M. Türker Ergün, Bakım Müdürü, Bimbo QSR Turkey

 

Daha iyi organizasyon

Önleyici bir bakım planına sahip olmak harika – eğer herkes buna bağlı kalırsa. Bir mobil bakım uygulamasıyla ilgili en iyi şey, devam eden çalışmaların (yeniden planlama ve yeniden atama işlerinin) ilerlemesini internet erişimi olan her yerden izlemenize ve yönetmenize izin veriyor olmasıdır.

İş yüküne bağlı olarak günde ortalama bir ila iki saat tasarruf ederim. Benim için en büyük şey, telefonumda anında bir şeyler yapabilmek.

– Oğuzhan Düzgün, Bakım ve BT Müdürü, Fibertex Nonwovens A/S

Veri doğruluğunun artması

Tamamlanan çalışma sırasında veya hemen sonrasındaki notlar, çalışmayı günlüğe kaydederek sisteme giren verilerin mümkün olduğunca doğru olmasını sağlamanın harika bir yoludur. Bu, bilinçli kararları yönlendirmesi gereken doğru raporlar oluşturmak için son derece önemlidir.

Ayrıca insanların gerçekten deneyimlediği faydaların bunlar olduğunu ve teoride kulağa hoş gelen bir şey olmadığını göstermek için kullanıcılarımızdan bazı ifadeler eklemeye çalışacağım.

repairist ile gelen tüm malzemelerimizi, nasıl kullanıldıklarını takip edebiliyor, kullanım oranlarına bakabiliyor ve ayrıca gelecek yılın bütçelerini tahmin edebiliyorum. Bütçemi inanılmaz derecede düşürdü; kurtarabildiklerimiz yüzünden başka birini işe alabildim.

repairist mobil bakım uygulaması hakkında daha fazla bilgiye buradan göz atabilirsiniz.

Şimdi, bu faydaları pratikte nasıl gerçekleştireceğiz görelim.

mobil bakım yazılımımobil bakım yazılımımobil bakım yazılımı

Verimli iş akışları oluşturmak için mobil bakım yazılımı nasıl kullanılır?

  1. İş talep portalı üzerinden sorunları bildirme (diğer adıyla biletleme)

Verimli bir bakım departmanı için gerçekten önemli olan şey, organizasyonun geri kalanıyla açık bir iletişim hattına sahip olmaktır. Üretim hattında sorun yaşayan bir makine operatörü veya sızdıran bir HVAC ile uğraşan bir ofis çalışanı olsun; bir sorunu bildirmek ve bakım ekibine ulaşmak için hızlı bir yol olması herkesin yararınadır.

Diğer satıcıların bunu nasıl uyguladığını bilmiyoruz, bu yüzden bundan sonra açıklayacağımız her şey repairist’i nasıl uyguladığımıza dayanıyor.

Bundan sonra ise bir mobil bakım uygulamasına sahip olmanın avantajları devreye girer.

Her şeyden önce, iş istekleri gönderildikten sonra tüm cihazlarınızda (bilgisayar, cep telefonu, tablet) otomatik olarak senkronize edilir. Sistem, ön yapılandırmalarınıza bağlı olarak çalışmanın otomatik olarak belirli bir bakım teknisyenine atanması için ayarlanabilir.

Bu demektir ki, talep edenler sorunları her yerden gönderebilir ve teknisyenlerin nerede olurlarsa olsunlar bunları hemen görebilir. Ayrıca e-posta adreslerini bırakabilir, biletlerinin ilerlemeleri hakkında döngüde tutulabilirler.

Tüm bunlar daha az yinelenen biletlere, daha az dikkat dağıtıcı takip çağrılarına ve iş planlamak için daha az zaman harcanmaya yol açar.

  1. Daha verimli bir iş akışı ile verimliliği artırmak

Bir bakım müdürü olarak, tüm gün masanıza bağlı olmak hak etmediğiniz bir cezadır.

Ancak daha büyük bir bakım ekibiniz varsa ve gerekli işin zamanında yapıldığından emin olmak istiyorsanız, başka bir seçeneğiniz yoktur; tüm bakım işlerini izlemek ve yönetmek için masaüstü bilgisayarınızı kullanmak zorundasınızdır.

Mobil bakım uygulaması, hareket halinde her şeyi yapmanıza olanak tanır. Her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol etmek veya kritik bir arızaya hızlı bir şekilde bakmak için birini atamak zorunda olup olmadığını kontrol etmek istemeniz için her ikisi de mobil cihazınızda birkaç dokunuşla yapılabilir.

Mobil bakım yazılımının kullanılması, bakım teknisyenlerine şu şekilde daha da fazla günlük verimlilik iyileştirmesi sağlar:

  • Zamanlamalarını hızlı bir şekilde kontrol edebilme (atanan iş emirleri ve planlı bakımları)
  • İşlerini yaparken onları günlüğe kaydetme (Bu da veri doğruluğunu önemli ölçüde artırır.)
  • Anlık bildirimler aracılığıyla anında bildirim almak
  • Eldeki sorunu giderirken olası ek sorunlara yanıt verme ve günlüğe kaydetme
  • Problemi tanımlarken varlık bilgilerini hızlıca aramak (sonraki bölümde bu konuda daha fazla bilgi)
  • Ekipman geçmişlerini incelemek ve gelecek bakımları görmek
  1. Onarım için ortalama süreyi iyileştirmek için varlık geçmişini kullanma

Gerçekten düşünürseniz, cep telefonlarının bu kadar popüler olmasının ana nedeni, bize bilgiye anında erişim vermeleridir.

Aynı avantaj bakım teknisyenleri için çok yararlı olabilir. Örneğin, herhangi bir onarım yaparken, bakım uygulamasını açabilir ve ihtiyaç duydukları bilgileri bulabilirler:

  • Genel varlık bilgileri
  • Tamamlanan iş emirleri (Work Order) ve Önleyici Bakımlar
  • Ayrıntılı ekipman bakım günlükleri
  • OEM rehberleri ve kılavuzları
  • Belirli bir onarımın nasıl tamamlanacağının yönergeleri

Bu verilere erişmek, sorunu tanılamak ve düzeltici eylemler gerçekleştirmek için daha az zamana ihtiyaç duyacakları anlamına gelir.

Daha kısa sürede daha iyi bir iş mi yapıyorsun? Bu reddetmesi zor bir teklif.

  1. QR kodlarla iş akışını hızlandırma

Bazı güzel üretkenlik kazançları için QR kodlarını ve bakım yazılımlarını birleştirmenin birkaç yolu vardır:

  • Barkodunu tarayarak varlık bilgilerini hızla arama
  • Varlığın barkodunu tarayarak ve sorunu açıklayarak bir iş isteği gönderme
  • Barkod araması ile envanteri izleme
  • Daha az manuel dokümantasyonla hataları azaltma
  1. Uzaktan iş birliği ve iletişim için mobil CMMS kullanma

Daha büyük bir kuruluş için, birden fazla vardiyayı kapsayan tesis dışı ziyaretler ve bakım çalışmaları oldukça sık gerçekleşen bir şeydir. Bu gibi durumlarda teknisyenler arasında hızlı bir bilgi alışverişi; üç saatlik kapalı kalma süresi ile beş saatlik kapalı kalma süresi arasındaki fark olabilir.

Bir mobil bakım yazılımının iletişimi kolaylaştırabilmesinin bir yolu, gerçek zamanlı İş Emri yorumudur.

Firmada yeni olan bir bakım teknisyeniniz olduğunu düşünün. Bir iş talebiyle ilgilenmek için bir bildirim alır – diyelim ki bir üretim hattında belirli bir sorun var. İncelemeyi gerçekleştirir, ancak arızaya neyin neden olduğunu belirlemekte sorun vardır. Bu durumda, bakım ekibi bir mobil bakım uygulaması kullanıyorsa, teknisyen bu İş Emrinde tavsiye isteyen bir yorum dizisi başlatabilir. Varlığı içeriden ve dışarıda bilen (ve muhtemelen bu tam sorunu daha önce ele alan) kıdemli bir teknisyen, konuşmaya dahil olabilir ve en olası başarısızlık nedenini açıklayabilir.

Bazen eldeki sorun o kadar spesifik olabilir ki, tarif edilmesi uzun zaman alır. Bu nedenle, repairist Bakım Yönetim Sistemi kullanıyorsanız, fotoğraf çekme ve yorumlara, ekipman bakım günlüklerine, PM talimatlarına ve daha fazlasına ekleme seçeneğiniz de vardır.

Tüm bu seçenekler hizmetinizdeyken, önemli bilgileri vardiyalar veya uzaktan çalışanlar arasında aktarmak hiç bu kadar hızlı ve kolay olmamıştı.

Mobil bakım uygulaması kullanmak için özel gereksinimler var mı?

Donanım gereksinimleri konusunda endişeleniyorsanız, rahat olabilirsiniz. Cep telefonunuz Facebook veya Netflix çalıştırabiliyorsa, uygun şekilde optimize edilmiş bir mobil bakım uygulamasını çalıştırmada sorun olmamalıdır.

Tam sayılar hakkında daha iyi bir fikir vermek için, repairist Bakım Yönetim Sistemi mobil cihazınızda çalıştırmak için temel gereksinimler şunlardır:

  • 2GB RAM önerilir (ancak 1GB ile çalışabilir)
  • Android 4.4. ve yukarı
  • iOS 9.3 veya üstü (iPhone ve iPad ile uyumlu)

Tabii ki mobil bakım yazılımınızın tüm yeteneklerini tam olarak kullanmak için internete bağlı olmanız da gerekir. İyi haber, yazılımın düşük bant genişliği gereksinimlerine sahip olmasıdır, bu nedenle veri trafiğinizi site dışında kullanmanız gerekiyorsa dünyanın sonu değildir.

Önemli paket servisler

Kuruluşunuzda bakım yazılımı uygulamak veya eski CMMS çözümünüzü değiştirmek istiyorsanız, kesinlikle mobil çözümler sunabilecek satıcılara odaklanmalısınız.

Mobil CMMS oluşturmamızın nedeni, size yepyeni bir esneklik seviyesi vermesidir. Başka bir şey olmasa da sadece birçok günlük aktiviteden tasarruf edebileceğiniz zaman hacmi onu değerli bir yatırım haline getirir.

Yorum Yok

Yorum Yap