Bazı yönlerden arıza bakımı, bakımın en saf biçimlerinden biridir: bir şey bozulur, bu yüzden onu tamir edersiniz. Ancak tüm basitliğine rağmen, sizi maliyetli ve tehlikeli arıza sürelerinin karmaşık kombinasyonlarına götürebilir. Envanterinizdeki her araç gibi, onu da nasıl, nerede ve ne zaman kullanacağınızı bilmeniz gerekir. Peki arıza bakımı nedir?
Tanımı tam olarak isminin içindedir: arıza bakımı, bir ÅŸey bozulduÄŸunda ekibinizin yaptığı bakımdır. Proaktifin tam tersi olduÄŸu için mantıklı olan reaktif bakım da diyebilirsiniz. Bakım departmanının küçük sorunları bulmak ve çözmek için denetimler ve görevler içeren bir önleyici bakım programı kurup takip etmesi yerine, reaktif bakım ile sorunların size gelmesini beklersiniz.Â
Sistemde, arıza verene kadar çalışma ve acil durum olarak iki kategori vardır,
Her ÅŸey bozulana kadar çalışmasına izin verdiÄŸiniz bir bakım stratejisine sahip olmak garip gelir. Ancak tam olarak arızadan arızaya bakım adını böyle kazanmıştır. Bazı ÅŸeylerin baÅŸarısız olana kadar çalışmasına izin vermek gerekir.Â
İşin püf noktası, bildiklerinizle bilmedikleriniz arasında doÄŸru dengeyi kurmaktır. Yani, varlıkların, ekipmanın ve parçaların hepsinin sonunda sorun çıkaracağını biliyorsunuz. Ve baÅŸarısız olduklarında ne planladığını biliyorsun. İşleri yeniden kurmak ve çalıştırmak için hangi parçalara ihtiyacınız var, bunu gerçekleÅŸtirmek için ekibin atması gereken adımlar ve bazı durumlarda ekipten kimlerin iÅŸi yapabileceÄŸi önemlidir.Â
ÖrneÄŸin, yeni bir ampul satın alıp takıyorsunuz. Sonunda tüm ampullerin söneceÄŸini biliyorsunuz, bu yüzden envanterde bir sürü yeni ampul tutuyorsunuz. Biri söndüğünde, ekip onu nasıl deÄŸiÅŸtireceÄŸini bilir. Önceden bilmediÄŸiniz tek ÅŸey, arızaların ne zaman meydana geldiÄŸidir.Â
DiÄŸer seçenek, çalışmadan arızaya bakımın ne zaman yapılacağını bilmektir. Yalnızca kritik olmayan, kolayca sabitlenebilen veya deÄŸiÅŸtirilemeyen, kolayca kontrol edilemeyen veya bakımı yapılamayan ve stokta taşınması ucuz olan varlıklar, ekipman ve parçalar için gerçekten iÅŸe yarar.Â
Acil durum ile, her arızaya zaten ne yapmanız gerektiÄŸini bilerek ulaşırsınız. Ve çoÄŸu durumda, zaten envanterde bulunan yedek parça ve malzemelere sahip olmalısınız.Â
Ancak acil arıza bakımı ile her ÅŸey daha belirsizdir. Varlığın bozulmasını beklemiyordunuz, bu yüzden ne zaman bozulacağına dair hiçbir fikriniz yoktu. Bakım uzmanları genellikle bu tür reaktif, acil durumdaki bakımdan “yangınları söndürmek” olarak bahseder. Önleyici bakım ile ekibiniz, ÅŸiddetli bir yangına dönüşme ÅŸansı olmadan çok önce sorun belirtilerini ve “dumanı” bulmak için bir sisteme sahip olur.Â
Kesintisiz arıza bakımı ile paradan tasarruf edersiniz. İlk olarak, parçaların içine hapsolmuÅŸ herhangi bir deÄŸeri asla atmıyorsunuz. ÖrneÄŸin, zamana baÄŸlı olarak konveyör bantları deÄŸiÅŸtiriyorsanız, onlardan çok erken kurtuluyor olabilirsiniz. Kırılana kadar beklemiÅŸ olsaydınız, içlerinde bir ay daha faydalı ömür olabilirdi. DoÄŸru türde arıza bakımıyla, parçaları kullanım ömürlerinin mutlak sonuna ulaÅŸmadan çekme konusunda asla endiÅŸelenmenize gerek kalmaz. Aslında, onları yalnızca iyi olduklarında ve gerçekten çalışmaz hale geldiklerinde atıyorsunuz.Â
Ayrıca paradan da tasarruf edersiniz. Çünkü atmanız gereken ÅŸeyleri incelemeye ve onarmaya çalışmakla asla zaman kaybetmezsiniz. Ampulleri test edip tamir edebilen bir makine var mı? Olabilir. Onu almak için zamanınızı ve paranızı boÅŸa harcamalı mısınız? Buna gerek kalmaz. Arıza bakımının dezavantajlarına bakarken, kendinize “Hazırlıksız olmanın nesi kötü?” diye sormanız yeterlidir.Â
Cevap “her ÅŸeyi kötü” dür. Bir varlık bozulduÄŸunda, bakım ekibinin harekete geçmesi gerekir; bu da planlı çalışmayı bırakmak ve her ÅŸeyi geriye itmek anlamına gelir. Artık sadece bu varlığa ihtiyaç duyan insanlar deÄŸil, bakım ekibi de planın gerisinde kalır. Oradan, ekibin çok fazla paraya mal olabilecek belirli parça ve malzemeleri getirmesi gerekir. Satıcıları bile getirmek zorunda kalabilirler ve yapmasalar bile, yalnızca ÅŸirket içi fazla mesai saatleri artar. Varlık, örneÄŸin bir üretim tesisinde tekrar çalışır hale geldiÄŸinde, yöneticilerin hedefe geri dönmek için fazladan vardiyalar yapması gerekebilir.Â
İşi halletmek için ihtiyaç duyduÄŸunuz yeteneklerin birleÅŸimini saÄŸlayarak size yardımcı olur. Tüm verileriniz, herkesin anında eriÅŸebileceÄŸi merkezi bir veritabanında bulunduÄŸundan, gerçek zamanlı olarak verimli bir ÅŸekilde paylaÅŸabilirsiniz. Herkesi döngünün içinde ve ekibi sorunlardan uzak tutabilirsiniz.Â
Hata verene kadar çalışmak için, doÄŸru bilgisayarlı bakım yönetim sistemi size envanter kontrolü saÄŸlar. En yaygın onarım ve deÄŸiÅŸtirmeleriniz için iÅŸ emirlerini yazma, kaydetme ve ardından hızla paylaÅŸma yeteneÄŸi saÄŸlar.Â
Acil arıza bakımı için, siz ve ekip arasında net iletiÅŸim kanalları oluÅŸturmaya odaklanırsınız. Kritik bir varlık çevrimdışı olduÄŸunda, iÅŸ emirlerini öncelik listesinde yukarı veya aÅŸağı hareket ettirebilmeniz için programa anında eriÅŸmeniz gerekir. Ve bunu bir kez hallettikten sonra, siz ve teknisyenleriniz arasında güçlü, iki yönlü bir iletiÅŸime ihtiyacınız olur.Â
Arıza Bakımı Nedir konusunda yeterli bilgiyi aldınız mı?
Repairist, size yardımcı olmak için burada. Arıza Bakımı Nedir? hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir, yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, Repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.
WhatsApp - Aybit Teknoloji