Arıza Bakımı Nedir

Arıza bakımı nedir? 

Bazı yönlerden arıza bakımı, bakımın en saf biçimlerinden biridir: bir şey bozulur, bu yüzden onu tamir edersiniz. Ancak tüm basitliğine rağmen, sizi maliyetli ve tehlikeli arıza sürelerinin karmaşık kombinasyonlarına götürebilir. Envanterinizdeki her araç gibi, onu da nasıl, nerede ve ne zaman kullanacağınızı bilmeniz gerekir. Peki arıza bakımı nedir?

Tanımı tam olarak isminin içindedir: arıza bakımı, bir şey bozulduğunda ekibinizin yaptığı bakımdır. Proaktifin tam tersi olduğu için mantıklı olan reaktif bakım da diyebilirsiniz. Bakım departmanının küçük sorunları bulmak ve çözmek için denetimler ve görevler içeren bir önleyici bakım programı kurup takip etmesi yerine, reaktif bakım ile sorunların size gelmesini beklersiniz. 

Arıza bakım çeşitleri nelerdir? 

Sistemde, arıza verene kadar çalışma ve acil durum olarak iki kategori vardır,

Arıza verene kadar çalışma

Her şey bozulana kadar çalışmasına izin verdiğiniz bir bakım stratejisine sahip olmak garip gelir. Ancak tam olarak arızadan arızaya bakım adını böyle kazanmıştır. Bazı şeylerin başarısız olana kadar çalışmasına izin vermek gerekir. 

İşin püf noktası, bildiklerinizle bilmedikleriniz arasında doğru dengeyi kurmaktır. Yani, varlıkların, ekipmanın ve parçaların hepsinin sonunda sorun çıkaracağını biliyorsunuz. Ve başarısız olduklarında ne planladığını biliyorsun. İşleri yeniden kurmak ve çalıştırmak için hangi parçalara ihtiyacınız var, bunu gerçekleştirmek için ekibin atması gereken adımlar ve bazı durumlarda ekipten kimlerin işi yapabileceği önemlidir. 

Örneğin, yeni bir ampul satın alıp takıyorsunuz. Sonunda tüm ampullerin söneceğini biliyorsunuz, bu yüzden envanterde bir sürü yeni ampul tutuyorsunuz. Biri söndüğünde, ekip onu nasıl değiştireceğini bilir. Önceden bilmediğiniz tek şey, arızaların ne zaman meydana geldiğidir. 

Diğer seçenek, çalışmadan arızaya bakımın ne zaman yapılacağını bilmektir. Yalnızca kritik olmayan, kolayca sabitlenebilen veya değiştirilemeyen, kolayca kontrol edilemeyen veya bakımı yapılamayan ve stokta taşınması ucuz olan varlıklar, ekipman ve parçalar için gerçekten işe yarar. 

Acil Durum 

Acil durum ile, her arızaya zaten ne yapmanız gerektiğini bilerek ulaşırsınız. Ve çoğu durumda, zaten envanterde bulunan yedek parça ve malzemelere sahip olmalısınız. 

Ancak acil arıza bakımı ile her şey daha belirsizdir. Varlığın bozulmasını beklemiyordunuz, bu yüzden ne zaman bozulacağına dair hiçbir fikriniz yoktu. Bakım uzmanları genellikle bu tür reaktif, acil durumdaki bakımdan “yangınları söndürmek” olarak bahseder. Önleyici bakım ile ekibiniz, şiddetli bir yangına dönüşme şansı olmadan çok önce sorun belirtilerini ve “dumanı” bulmak için bir sisteme sahip olur. 

 

Arıza bakımının avantajları ve dezavantajları nelerdir?  

Kesintisiz arıza bakımı ile paradan tasarruf edersiniz. İlk olarak, parçaların içine hapsolmuş herhangi bir değeri asla atmıyorsunuz. Örneğin, zamana bağlı olarak konveyör bantları değiştiriyorsanız, onlardan çok erken kurtuluyor olabilirsiniz. Kırılana kadar beklemiş olsaydınız, içlerinde bir ay daha faydalı ömür olabilirdi. Doğru türde arıza bakımıyla, parçaları kullanım ömürlerinin mutlak sonuna ulaşmadan çekme konusunda asla endişelenmenize gerek kalmaz. Aslında, onları yalnızca iyi olduklarında ve gerçekten çalışmaz hale geldiklerinde atıyorsunuz. 

Ayrıca paradan da tasarruf edersiniz. Çünkü atmanız gereken şeyleri incelemeye ve onarmaya çalışmakla asla zaman kaybetmezsiniz. Ampulleri test edip tamir edebilen bir makine var mı? Olabilir. Onu almak için zamanınızı ve paranızı boşa harcamalı mısınız? Buna gerek kalmaz. Arıza bakımının dezavantajlarına bakarken, kendinize “Hazırlıksız olmanın nesi kötü?” diye sormanız yeterlidir. 

Cevap “her şeyi kötü” dür. Bir varlık bozulduğunda, bakım ekibinin harekete geçmesi gerekir; bu da planlı çalışmayı bırakmak ve her şeyi geriye itmek anlamına gelir. Artık sadece bu varlığa ihtiyaç duyan insanlar değil, bakım ekibi de planın gerisinde kalır. Oradan, ekibin çok fazla paraya mal olabilecek belirli parça ve malzemeleri getirmesi gerekir. Satıcıları bile getirmek zorunda kalabilirler ve yapmasalar bile, yalnızca şirket içi fazla mesai saatleri artar. Varlık, örneğin bir üretim tesisinde tekrar çalışır hale geldiğinde, yöneticilerin hedefe geri dönmek için fazladan vardiyalar yapması gerekebilir. 

CMMS arıza bakımına nasıl yardımcı olur? 

İşi halletmek için ihtiyaç duyduğunuz yeteneklerin birleşimini sağlayarak size yardımcı olur. Tüm verileriniz, herkesin anında erişebileceği merkezi bir veritabanında bulunduğundan, gerçek zamanlı olarak verimli bir şekilde paylaşabilirsiniz. Herkesi döngünün içinde ve ekibi sorunlardan uzak tutabilirsiniz. 

Hata verene kadar çalışmak için, doğru bilgisayarlı bakım yönetim sistemi size envanter kontrolü sağlar. En yaygın onarım ve değiştirmeleriniz için iş emirlerini yazma, kaydetme ve ardından hızla paylaşma yeteneği sağlar. 

Acil arıza bakımı için, siz ve ekip arasında net iletişim kanalları oluşturmaya odaklanırsınız. Kritik bir varlık çevrimdışı olduğunda, iş emirlerini öncelik listesinde yukarı veya aşağı hareket ettirebilmeniz için programa anında erişmeniz gerekir. Ve bunu bir kez hallettikten sonra, siz ve teknisyenleriniz arasında güçlü, iki yönlü bir iletişime ihtiyacınız olur. 

Sonraki adımlar

Arıza Bakımı Nedir konusunda yeterli bilgiyi aldınız mı?

Repairist, size yardımcı olmak için burada. Arıza Bakımı Nedir? hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir, yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, Repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.

 

×

Web Sitesi Logosu WhatsApp - Aybit Teknoloji

×