10 Kasım 2023

Ekipman Bakımı Stratejileri

ağır ekipman bakımı

Ağır Ekipman Bakımı İçin Etkili Stratejiler ve İpuçları

Ağır ekipman bakımı, işletmelerin verimliliğini ve kârlılığını artırmak için kritik bir faktördür. Buna paralel olarak bu yazıda etkili stratejiler ve ipuçları bulacaksınız. Bunlar ağır ekipman bakımını optimize etmek ve en iyi sonuçları elde etmek için kullanabileceğiniz stratejilerdir.

1.Ekipman Bakımı Kontrol Listeleri ve SOP’ler Kullanın

Ekipman bakımı görevlerinizi standartlaştırmak ve tutarlılık sağlamak için bakım kontrol listeleri ve Standart İşletme Prosedürleri (SOP’ler) kullanın. Bu, teknisyenler arasındaki farklılıkları azaltır ve bakım süreçlerinizi daha etkili hale getirir.

Öneri: Basit onay kutuları içeren talimat listeleri ve açıklayıcı SOP’ler kullanın. Bir CMMS yazılımıniz var ise teknisyenlerden genellikle iş emirleri PM’leri (Planlı Bakım) kapattıktan sonra tamamlamaları not etmeleri istenecektir. Böylece bu görevleri otomatik olarak kaydetip ve raporlayabilirsiniz.

2. Ekipman Operatörleri İçin Arıza Günlükleri Oluşturun

Ağır ekipmanın kabinine arıza  günlükleri yerleştirin. Operatörlere, herhangi bir sorunu veya potansiyel arızayı not almaları için bir araç sağlayın. Bu, proaktif bakım stratejinizi güçlendirecek ve potansiyel sorunları önceden tespit etmenize yardımcı olacaktır.

Öneri: Arıza günlüklerini düzenli olarak kontrol edin ve operatörlerden gelen geri bildirimleri bakım planınıza entegre edin.CMMS kullanıyorsanız, bir varlığın tüm bakım geçmişine tek bir yerde sahip olabilmeniz için, kontrol edilen/belirlenen tüm sorunların ekipman bakım günlüğüne kaydedilmesi gerekir.


Ekipman-bakımı-stratejileri

3. Standartlaşmış Görevler İçin Hizmet Paketleri Oluşturun

Hizmet paketi, belirli bir görevi gerçekleştirmek için gereken öğeler topluluğudur. Örneğin, bir incelemeyi tamamlamak için contalara, bir miktar yağlayıcıya ve yeni bağlantı elemanlarına ihtiyacınız varsa, bunların hepsini, göreve ilişkin ayrı bir parça numarasına sahip, kapalı bir pakete koyun.

Servis gününden önce paketi birisinin hazırlamasını sağlayarak veya yedek  parça numarası oluşturarak stoğa koyabilirsiniz. Görevin zamanı geldiğinde servis paketi (gerekirse bakım ipuçları ve kontrol listeleriyle birlikte) kullanıma hazır olacaktır. Böyle bir sistem, teknisyenlerin sahaya çıkmadan önce bu malzemeleri arayarak zaman kaybetmesinin önüne geçiyor.

4. İş İzlenebilirliğini ve Hesap Verebilirliği İyileştirin

Belirli bir görevi tamamlayan teknisyene veya operatöre imza atmasını ve görevine tarih atmasını sağlayın. Bu izlenebilirlik, önümüzdeki haftalarda veya aylarda bir şey olması durumunda kişiyle konuşmanıza olanak tanır. Ayrıca, görsel inceleme veya diğer ekipman bakımı çalışmaları sırasında arıza bulanların kendileri olması durumunda, takibin kolay olmasına da olanak tanır.

İdeal olarak şunları bilmelisiniz:

  • Her bir görevi kim gerçekleştirdi
  • Bunu yapmak için ne kadar zaman harcadılar
  • Hangi yedek parçaları kullandılar

Bu üç şey; genel bakım maliyetlerinizi hesaplama ve bunları işçilik maliyetlerine, parça maliyetlerine ve her satıcı veya varlıkla ilişkili maliyetlere bölme konusunda kritiktir.

Teknisyenlerinizin daha büyük görevler için “ekipman bakımı tamamlanma süresi” verdiğinden emin olun. Ancak, çalışanlarınızı kontrol etmekle ilgili olmak zorunda değil. Maliyet hesaplamaları, bunun yanı sıra bakım planlayıcılarının bakım için yeterli zamanı planlamasına olanak tanıyan çok yararlı bilgilerdir (belirli bakım görevleri için ortalama onarım süresini anlamak).

Hidrolik silindirler, pompalar ve elektronik bileşenler gibi ana bileşenlerin model numaraları ve seri numaraları vardır. Ekipmanınızda ne olduğunu, envanterinizde ne olduğunu ve nelerin tamir edilmek üzere olduğunu öğrenme doğrultusunda bunların takibi önemlidir.

Bu veriler, onarım gerekmeden önce bir bileşenin ne kadar süreyle çalıştığını anlamanıza yardımcı olacaktır. Bir bileşen diğerlerinden daha sık arızalanırsa (daha düşük MTBF’ye sahipse), daha iyi çalışma ömrü elde etmek için o parçayı izole edebilir ve sorunu araştırabilir, bileşeni onarabilir veya değiştirebilirsiniz.

CMMS’iniz, veri toplama ve izleme sürecinin önemli bir bölümünü otomatikleştirdiği ve bunun yanı sıra (en azından Repairist CMMS durumunda) son derece özelleştirilmiş bakım raporları oluşturmanıza olanak tasıması nedeniyle burada çok değerlidir.

5. İlgili Bakım İstatistiklerini ve Ölçümlerini Toplayın

Ağır ekipmanın performansını ölçmek için önemli istatistikleri takip edin. MTBUR(Planlanmamış Değişimler Arasındaki Ortalama Süre) gibi ölçümler, potansiyel sorunları önceden tespit etmenize yardımcı olabilir.

Öneri: Durum izleme sensörleri gibi teknolojik çözümleri kullanarak veri toplama sürecini otomatikleştirin.

Ekipman Bakımı işlemlerini tamamen içeride yapmak yerine dış kaynakları değerlendirin. Bu, özel beceri ve ekipmanlara erişim sağlar ve işletmenizi daha esnek hale getirir.
Dış kaynak kullanımının birçok nedeni vardır.

  • Ekipman Bakımı konusunda sizin temel yetkinliğiniz olmaması nedeniyle içinde olmanız gereken ya da olmak istediğiniz bir iş olmadığını düşünebilirsiniz.
  • Bazı bakımlar, satın almak veya çalışanlarınıza eğitim vermek istemediğiniz çok özel araçlar veya beceriler gerektirebilir.
  • Bakım riskini, bu görevde uzmanlaşmış bir üçüncü tarafa devretmek isteyebilirsiniz. Hizmet düzeyi anlaşmaları (SLA) yürürlükteyken, ekipman kullanılabilirliğiniz düşerse bakım sağlayıcınızın geliri de düşer.
  • Kalıcı iş gücünüzü azaltmak isteyebilirsiniz.
  • Ekipman Bakımı gerçekleştirecek tesisleriniz veya zemin alanınız yok.
  • Ekipman Bakımı yapan çalışanlarınızın maliyeti, işi uzman bir yüklenicinin tamamlamasından daha pahalı olabilir.

6. Ekipman Bakımı Sürecinde Dış Kaynak Kullanımını Değerlendirin

1.Bilgilerinizi ve Verilerinizi Saklayın

Dış kaynak kullanımında, toplanan verilerin kontrolünü sağlamak önemlidir. CMMS’inizi kullanarak verilerinizi koruyun ve işletmenizin verilerini güvence altına alın.

Öneri: Sağlayıcılarınıza net SLA’lar (hizmet düzeyi anlaşması)  sunun ve veri kontrolünü sağlamak için düzenli denetimler gerçekleştirin.

2.İhtiyaçlarınıza Uygun Kişiye özel Bir SLA (hizmet düzeyi anlaşması) Tasarlayın

Dış kaynak kullanımında, ihtiyaçlarınıza uygun bir hizmet düzeyi anlaşması tasarlayın. Bu, hizmet düzeyini belirler ve işletmenizin beklentilerini karşılamak için bir çerçeve sağlar.

Öneri: SLA’da kullanılabilirlik yüzdesi gibi ölçümleri şart koşarak ekipman bakımı için dış servis sağlayıcınızın performansını izleyin.

3.Fiyat Tek Kriter Değildir

Ekipman bakımı için dış kaynak kullanımında sadece fiyatı değil, yetenek, uyumluluk ve performansı da değerlendirin. Daha yüksek kalitede hizmet almak, uzun vadede maliyet konusunda tasarruf edilmesini mümkün kılacaktır.

Öneri: İşe alım sürecinizde tüm faktörleri dikkate alın ve sadece fiyat üzerinden karar vermeyin.

Bu stratejileri uygulayarak ağır ekipman bakımınızı optimize edebilir ve işletmenizin performansını artırabilirsiniz. Eğer ağır ekipman bakımı sürecinizi daha etkili bir şekilde yönetmek istiyorsanız, Repairist CMMS gibi modern araçları düşünerek iş süreçlerinizi daha da geliştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bir demo talep edebilirsiniz.

Ekipman Bakımı Stratejileri hakkında yeterli bilgiyi aldınız mı? repairist, size yardımcı olmak için burada. Bakım Yönetim Sistemi hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir aynı zamanda yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz. Aybit Teknoloji