7 Nisan 2022

Kurumsal Varlık Yönetimi (EAM) Nedir?

EAM nedir?

EAM, Kurumsal Varlık Yönetimi anlamına gelir. Şirketlerin fiziksel varlıklarını tedarik sürecinden elden çıkarma sürecine kadar, yaşam döngüleri boyunca izlemelerine ve yönetmelerine olanak tanıyan bir dizi süreç ve araçtır. Kurumsal Varlık Yönetimi temelde, ilgili öncelikler, beceriler, malzemeler, araçlar, maliyet ve diğer bilgilerle birlikte tüm bakım faaliyetlerini planlamak, optimize etmek, yürütmek ve izlemek için kullanılır.

Bir EAM şunları amaçlar:

  • Fiziksel varlıkların performansını ve çalışma süresini artırmak,
  • Bir varlığın faydalı ömrünü uzatmak,
  • Operasyonel maliyetleri azaltmak,
  • Çevre, sağlık ve güvenlik (EHS) girişimlerini artırmak,
  • Merkezi yazılım aracılığıyla varlık yönetimiyle ilgili tüm faaliyetleri kolaylaştırmak.

Tüm kurumsal düzeydeki kuruluşlar Kurumsal Varlık Yönetimini kullanabilir. Bu örnekler en çok kamu hizmetleri, imalat, enerji ve inşaat gibi yoğun varlık kullanımı olan sektörlerde karşımıza çıkar..

repairist_demo_banner3

EAM ne yapar?

Büyük kuruluşlar, ilgilenilmesi gereken binlerce varlığa sahiptir. EAM, bu tür karmaşık çalışma ortamını yönetmek ve kontrol etmek için tek bir merkezi yapı sunar. Verimli üretimi, işletme ve hizmet seviyelerini korumaya devam eder. EAM, işinizin zirvesinde kalmanıza yardımcı olmak için iş emirlerini, sözleşmeleri, varlık yaşam döngüsünü, tedarik zincirini ve çok çeşitli diğer yetenekleri yönetmenize yardımcı olur.

İş yönetimi

İş yönetimi, tüm planlı ve plansız bakım çalışmalarını yönetmeyi içerir. Gelen bakım taleplerinin yönetimini, bakım programlarının planlanmasını, devam eden çalışmaların izlenmesini ve dış yüklenicilerle bakım çalışmalarının koordine edilmesini kapsar. Bu nedenle iş emri yönetimi , her varlık bakım ve yönetim yazılımında temel bir özelliktir.

Varlık Yaşam Döngüsü Yönetimi

EAM’nin temel bir işlevi varlık yaşam döngüsü yönetimidir. Bu işlem, kağıt veya elektronik tablolar üzerinde tutulan bir varlık izleme sisteminden uzaklaşmanıza ve bu önemli verileri merkezi bir yazılıma taşımanıza yardımcı olur. Bir varlığın ömrünün her aşamasında  varlık izleme, yönetimini planlama ve düzenlemeye yardımcı olur. Maddeler halinde baktığımızda:

  • Bir tedarik stratejisi geliştirmek ve varlığı devreye alma,
  • Varlığın faydalı ömrü boyunca bakımı ve onarımı,
  • Maliyet ve değiştirme analizi ve elden çıkarma işlevleri vardır.

İşgücü yönetimi

İşgücü Yönetimi, işgücü ile ilgili her şeyin organize edilmesini ve izlenmesini içerir. Farklı çalışanlar ve yükleniciler için değerlendirme, eğitim ve sertifikasyonun izlenmesine yardımcı olur. EAM sisteminin bir özelliği olarak işgücü yönetimi, özellikle işgücü arttığında çalışma programlarına erişmeyi, bunları denetlemeyi ve ayarlamayı kolaylaştırır.

Tedarik Zinciri ve MRO Yönetimi

EAM yazılımı, envanter ve stok kontrol prosedürlerinizi geliştirmek için yerleşik özelliklerle birlikte gelir. Şirketinizdeki tedarik zinciri yönetimine net bir şekilde bakmanızı sağlar. Yedek parça temini, stok kontrolü, satın alma, malzeme talebini tahmin etme ve doğru envanter tahminleri yapmayı kapsar. Bu envanter, temizlik malzemelerinden makine yedek parçalarına ve yağlayıcılara kadar her şey olabilir.

Sözleşme Yönetimi

Varlık yönetimi, çok sayıda hizmet sözleşmesi yönetimi gerektirir. Çalışanlar, ortaklar, satıcılar ve müşterilerle yapılan sözleşmeleri yönetmek için EAM kullanırsınız. Bununla birlikte uyumluluk ve finansal harcamalar gibi işlemleri takip etmeyi içeren sözleşmeleri de bu şekilde yönetirsiniz. Kısaca bir EAM, sözleşme yönetimini daha kolay, hızlı ve tek bir yerde yapmanıza yardımcı olur.

Analitik ve Raporlama

Bir EAM sistemi kullanarak, bakım işlemleriniz hakkında eksiksiz bir genel bakışa sahip olursunuz. Çok çeşitli raporlarla birleştirilen bir Kurumsal Varlık Yönetimi, aşağıdakiler gibi derinlemesine operasyonel öngörülere erişmenizi sağlar:

  • Gerçek zamanlı olarak bakım departmanının faaliyetinin bir özeti,
  • Yinelenen sorunları ortadan kaldırmak ve beklenmeyen arıza sürelerini azaltmak için varlık performansı yönetimi,
  • Herhangi bir önemli sorunun temel nedenini bulmak için çeşitli temel performans göstergelerini (KPI’lar) ve ölçümleri,
  • Varlık yönetiminin her yönüyle (varlıklar, parçalar, görevler, işçilik, aksama süresi vb.) ilişkili maliyetleri izlemek için net bir iz.

Raporlama konu olduğunda, repairist gibi bir CMMS sizi tüm raporlara hızlıca ulaştırır. Varlıklarınızın performansını iyileştirmeye yardımcı olacak verileri tam olarak görmek için özel raporlar ve panolar oluşturun.

Finansal Yönetim

Finansı yönetmek, departmanlar arasında harcamalara ilişkin verileri toplamak ve bu verileri muhasebeye iletmek için EAM’yi kullanmak anlamına gelir. Bu kısımdan, muhasebe giderleri ve proje harcamalarını izleyerek şirketinizin finansal hedefleri ile uyumlu kalmasına yardımcı olursunuz.

Ne tür bir yazılıma ihtiyaç var?

Bulut tabanlı çözümler 

Bu tür çözümler, tüm verilerin yerel olarak değil, “bulutta” depolandığı anlamına gelir. Bulut tabanlı çözümler genellikle Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) olarak adlandırılır ve satıcının sunucularında barındırılır. Fiziksel olarak herhangi bir yükleme yapmanız gerekmez. Yazılıma bir web tarayıcısı veya mobil uygulama aracılığıyla hemen ulaşırsınız. Genellikle, yazılıma erişmek ve onu kullanmak için aylık/yıllık bir abonelik ödemeniz gerekir.

Bulut tabanlı çözümlerin faydaları:

  • Daha düşük başlangıç ​​maliyetleri,
  • Yazılımın bakımı satıcıya ait,
  • Veri güvenliği ve daha düzenli yedeklemeler,
  • Bütçenize göre ayarlanır.

Bulut tabanlı çözümlerin dezavantajları:

  • Daha pahalı maliyetler,
  • Kesinti süresinden potansiyel olarak etkilenir,
  • Şirketinizin internet bağlantısının gücü her zaman yüksek performansta olmalıdır,
  • Çok kullanıcılı sunucular yeterince güvenli değildir.

Yerinde local çözümler

Local kurulum şeklinde satın alınan yazılım, şirkete ait dahili sunuculara yerel olarak kurulmalıdır. Satıcıya bağlı aylık abonelikler olabilse de, yazılımı kullanmak ve kalıcı bir lisans almak için genellikle bir kerelik ücret ödersiniz.

Örneğin, aşağıdaki durumlarda her şeyin şirket içinde saklanmasını isteyebilirsiniz:

  • Verileriniz ve veri güvenliği üzerinde tam kontrole sahip olmak istiyorsanız,
  • Halihazırda entegre etmek istediğiniz bir şirket içi ERP sisteminiz varsa,.
  • EAM modülü için kalıcı bir lisans satın almayı planlıyorsanız.

repairist_demo_banner1

Yerinde çözümlerin faydaları:

  • Daha özelleştirilir : EAM size çeşitli departmanları destekleyen gelişmiş yetenekler veya özellikler ekleme seçeneği verir.
  • Yerinde özel BT desteği : Yazılım yerinde olduğundan, ihtiyacınız olduğunda BT desteğine sahip olursunuz.
  • Veri güvenliği : yerinde veriler siber tehditlere karşı daha az hassastır. Ayrıca kuruluşunuz, verilerini üçüncü bir tarafa vermek yerine güvenliğini sağlamaktan sorumlu olacaktır.
  • Maliyet: Uzun vadede uygun maliyetli olacaktır.

Yerinde çözümlerin dezavantajları: 

  • Daha uzun veya daha karmaşık kurulum,
  • Bulut tabanlı bir sistem kadar mobil uyumlu değildir,
  • Taşınma veya taşıma durumlarında fiziki zorluklar,
  • Daha yüksek bakım maliyetleri,
  • Şirketiniz büyüdüğünde yetersiz kalması ve yüksek maliyetlerle yükseltilmesi.

Sonraki adımlar

Kurumsal Varlık Yönetimi konusunda yeterli bilgiyi aldınız mı?

repairist, size yardımcı olmak için burada. Kurumsal Varlık Yönetimi hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir, yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.