Acil Bakım Nedir

Anında bakımın, insanları ve varlıkları güvende tutmak için hemen yapmanız gereken acil onarımlar olduğunu söyleyebiliriz. Göz ardı edildiğinde, zararın boyutu azımsanmayacak kadar büyük olabilir. Acil bakım gerektiren durumlar ekipler için korkunç gözükebilir. İş üzerinde olumsuz etkileri vardır, güvenlik sorunlarına ve hatta can kayıplarına neden olur. Bu sebeple ciddi önlemler almanız gerekir. Ekibin hızlı tepki verebilmesi için, sorun gerçekleşmeden önce hazırlık yapmanız gerekir.

Acil onarım gerektiren bir durum olduğunda, onarımın hızlı bir şekilde yapılması her zaman mümkün olmaz. Bu gibi durumlar, ekip üyelerinin sorun çözülene kadar diğer tüm görevleri koordine etmesini ve askıya almasını gerektirir. Ekipler acil duruma ne kadar uzun süre odaklanırsa, geri dönüp diğer görevleri tamamlamaları o kadar uzun sürer.

Acil durumlar, siz ve ekibiniz için çok fazla strese neden olur. Bu durumların zarara neden olma olasılığı vardır ve bazen acil durumu kontrol altına almak zordur. Varlıklarınızı ve ekibinizi tehlikeye atmak yerine, önleyici tedbirlerle risklerinizi en aza indirmek akıllıca olacaktır.

Önleyici plan oluşturduğunuzda, riskleri azaltmak ve ortaya çıkan acil durumlar için bakım ekibinizi geleceğe hazırlarsınız. Bu tür olayların ne zaman meydana geleceğini planlamak imkansızdır. Ancak bu şekilde, varlık ve zaman kaybını en aza indirirsiniz. Çözüm sürelerini kısaltır ve insanları zarar görmekten uzak tutarsınız.

Acil bakım örnekleri nelerdir?

İlk olarak, “plansız” bakımın “acil” bakımla aynı şey olmadığını belirtmekte fayda var. Bu yaygın bir yanlış anlama olmasının yanında, acil durum bakımı genellikle aşağıdaki gibi olaylardır:

  • Yangınlar,
  • Hizmet kesintileri,
  • Bir birime veya komplekse sızan kanalizasyon hattı,
  • Aşırı sıcaklıklarda klimanın çalışmaması,
  • İçinde mahsur kalınan bozuk asansörler.

 

Acil bakım, sağlık ve güvenlik sorunlarına yol açan her şey olarak sınıflandırılır. Bina tipine ve meydana geldiği yere bağlı olarak iki tür acil durum bakımı vardır.

Konut bakımı, apartmanlar, oteller veya yardımlı yaşam toplulukları gibi insanların yaşadığı yerlerde acil durumların ortaya çıkmasıdır. Aşağıda örnekleri bulunmaktadır:

  • Yangın
  • Su baskını
  • Su kesintisi
  • Patlamış borular
  • Sızdıran çatılar
  • Kırık AC üniteleri

Bu konaklama ve yerleşim alanlarında yaşayanları güvende tutmak ve şirketlerin zarar görmesini önlemek için bu durumlara derhal müdahale edin.

 

Endüstriyel acil bakım ise, endüstriyel konumlarda, kazalardan, eğitimsiz personelden ya da bir varlığın tamamen arızalanmasından kaynaklanır. Örneğin:

  • Yangın
  • Su baskını
  • Gaz Sızıntıları
  • Elektrik kesintisi
  • Kazan arızası veya patlaması
  • Kırık borular veya tankların sızdırması

Bu tür acil durum olaylarının meydana gelmesinin birçok nedeni vardır. Ancak bunları önlemenin en iyi yolu, eğitimli çalışanlara sahip olduğunuzdan ve bir planınız olduğundan emin olmaktır.

 

Acil bakımı nasıl önleyebilirsiniz?

Acil durumlardan kaçınmak imkansızdır, ancak bunları önlemenin ve meydana geldiğinde daha iyi hazırlanmanın yolları vardır. Böylece sorunu çok daha hızlı çözebilirsiniz.

Hazırlamak ve önlemek için yapılacak en iyi eylem planı, planlı ve programlı bakıma sahip olmaktır. Bakım eğrisinin önünde kalabilmeniz için bu planların yürürlükte olması gerekir. Bu şekilde, operasyonlarınız üzerinde biraz kontrol sahibi olursunuz. Kaçınılmaz acil onarımlar söz konusu olduğunda bile, ekibinizin bunu mümkün olan en kısa sürede düzeltmek için gerekli bilgiye ve doğru plana sahip olduğundan emin olabilirsiniz.

Sizin ve ekibinizin acil durumları önlemeye yardımcı olmak için kullanmanız gereken birkaç farklı strateji vardır. Varlıklarınıza en uygun olanı seçmeniz gerekir. Bu gibi durumlarda önleyici bakım genellikle en iyi seçenektir.

Önleyici bakım

Önleyici bakım, ekipmanın çalışır durumda olmasını sağlayan bir dizi planlı, rutin görevdir. CMMS yazılımı, acil durumların sizi ve ekibinizi hazırlıksız yakalamasını önlemeye yardımcı olacaktır. Önleyici bakım planınızı oluştururken kolaylık sağlayacaktır.

Acil onarımları önleyici bakım planlarınıza dahil ederek önlemeye yardımcı olacak birkaç küçük yol daha vardır. Örneğin:

  • Ekibinizin uygun şekilde eğitim aldığından emin olun,
  • Araçları yalnızca kılavuzlarında önerilen şekillerde kullanın,
  • Değişim veya onarım yaparken, orijinal parçalarını kullanın.
  • Kontrol listelerinizin ve prosedürlerinizin teknisyenleriniz için kolay erişilebilir ve anlaşılır olmasını sağlayın,
  • Potansiyel olarak tehlikeli ve kritik varlıkları işleten çalışanların, güvenlik prosedürleri de dahil olmak üzere ekipmanın tüm yönleri hakkında bilgi sahibi olduğundan emin olun.

Doğru yazılımı kullanmak, denetimlerinizi ve görevlerinizi yönetmek, programlamak ve planlamak için gereklidir. CMMS tüm verilerinizi bulutta depolar ve günceller. Bu, artık eski kağıt listeler veya elektronik tablolar olmadığı anlamına gelir. Böylece ekibinizin güncel olmayan iş emirleri veya planlarıyla ilgilenmesi konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Ekibinizin bu planlara ve görevlere sahip olması, bakım planınız üzerinde ihtiyacınız olan avantajı sağlamanızı sağlar. Riskleri en aza indirgemek ve varlıklarınızın ömrünü uzatmak için acil onarımları önlemeye yardımcı olur.

Acil bakım için nasıl hazırlanmalısınız?

En önemli öncelikleriniz sağlık ve güvenliktir. Çalışanlarınızın tehlikede olmadığından ve teknisyenlerin işlerini güvenli ve etkili bir şekilde yaptıklarından emin olmalısınız. Bu nedenle, acil durumlar meydana geldiğinde bir planınız olmalıdır.

Ek olarak, bir acil bakım durumuyla karşılaşıldığında atılması gereken dört adım vardır:

1. Olası acil durumların bir listesini yapın

Bir plan yapmadan önce, sizin ve şirketiniz için “acil” ve “önemli” bakım arasındaki farkı bilmeniz gerekir. İki bakım türü bazen örtüştüğü ve benzerlikleri olduğu için bunu ekibinize açıkça tanımlamanız gerekir. Peki “gerçek” acil durumları nasıl tanımlarsınız?

Acil durumlar güvenlik veya sağlık sorunlarına neden olur. Ayrıca büyük iş kesintilerine sebep olur ve acil müdahale gerektirirler.

Önemli durumlar: Normal çalışma saatleri içinde düzeltilmesi kolay ve acil olmayan durumlardır.

Acil durumlarınızın ne olduğunu tanımlamak, şirketinizin varlıklarınızı ve kaynaklarınızı daha iyi korumasına yardımcı olur.

2. Acil durum bakım iş akışlarınızı ana hatlarıyla belirtin

Bu kısım, acil durumlar meydana geldiğinde ne yapacağınıza dair bir iş akışı oluşturduğunuz yerdir. Raporlamanın, kaydetmenin ve işlemenin çeşitli yolları şunlardır:

Manuel yanıt: Bir çalışan bir sorunu sorumluya bildirdiğinde, konu değerlendirilir ve bir iş emri oluşturulur. Bu iş emrinin baştan sona izlenmesi gerekir.

Otomatik yanıt: Bir kişinin manuel olarak herhangi bir iş yapmasına gerek kalmadan varlıklarınızda ve yüksek riskli ekipmanlarınızda herhangi bir yanlışlık tespit eden bir sistemdir. Bu, herhangi bir arıza veya tehlike algılandığında sistemin kapandığı ve kendi kendine bakım talepleri oluşturduğu anlamına gelir.

CMMS: CMMS yazılımının kullanılması, olayların, görevlerin, acil durum bakımının ve verilerin kaydedilmesine yardımcı olur. Böylece gelecekte acil durumları nasıl önleyeceğiniz ve genel iyileştirme hakkında bir fikir edinmenize yardımcı olan önemli verilere erişebilir ve bunları analiz edebilirsiniz. CMMS yazılımı, elektronik tablolara ve kağıt belgelere güvenmek yerine bu süreçleri sizin için basitleştirir.

Karar verdiğiniz iş akışının bunlardan herhangi birinin birleşimi olabileceğini unutmayın. Bu sadece sizin ve departmanınız için en iyisinin ne olduğuna bağlıdır.

3. Acil durum bakım prosedürlerini ana hatlarıyla belirtin

Acil durumlarınızı tanımladığınızda, hangi acil durumların olabileceğini planlamanız ve bir acil durumla karşılaştıklarında teknisyenlerinizin uyması için prosedür listeleri oluşturmanız gerekir. Bu şekilde, bir aksilik olduğunda, teknik ekibiniz atılacak adımları biliyor olacaktır.

Bunlar durum ve hasar tespiti, doğru kişiye haber verilmesi, tehlikenin izole edilmesi gibi adımlar olabilir. Ekibiniz için bu acil durumlarda ne yapılması gerektiğine dair genel bir taslağa sahip olmak tehlikeyi azaltmaya yardımcı olur.

CMMS yazılımı acil durum bakımına nasıl yardımcı olur?

İnsan hatası, yetersizlik, eğitim eksikliği ve makine arızası, acil durumların ortaya çıkmasının en yaygın nedenleridir. Zamanlanmış görevlerinizin göz ardı edilmemesini veya unutulmamasını sağlamak için bakımı otomatikleştirmeniz gerekir. CMMS yazılımı, iş yükünüzü azaltan ve görevleri ekibiniz için daha net ve erişilebilir hale getiren bu süreçleri otomatikleştirmenize yardımcı olur .

CMMS, size şu konularda yardımcı olarak kolaylık sağlar:

  • İşi planlayın ve ekibinize haber verin, böylece hiçbir şey eksik kalmaz,
  • Tanılamaya yardımcı olan tüm bakım geçmişine kolay erişim için verileri saklayın,
  • Ekip üyeleri ve sorumlu kişiler arasında gerçek zamanlı iletişim sağlayın,
  • Tüm listelere, kilitleme/etiketleme prosedürlerine, belgelere ve güvenlik yönergelerine anında erişim sağlayın.

Bir acil durum meydana geldiğinde, yapmanız gereken en önemli şeylerden biri, sorunun kökenine inerek neyin yanlış gittiğini belirlemektir. Bunu yapmak için kök neden analizinin bir parçası olan ‘5 Neden’ yöntemini kullanmanız gerekir .

Kendinize sorduğunuz soruların sayısı değişse bile, “5 Neden” yönteminin genel fikri, önce bariz cevapları ele almanızdır. Ancak kendinize daha fazla soru sorduğunuzda, cevaplarınız sizi probleminizin temel nedenine götürecektir. Belirlediğiniz neden ne olursa olsun, gelecekte olmasını nasıl önleyeceğinizi anlamış olacaksınız.

CMMS yazılımı işinizi kolaylaştırır. Veriler, görevler ve çizelgelerin tümü tek bir yerde saklanır ve ekibinizdeki insan hatası, gözden kaçan görevler ve yanlış anlamaları azaltır. Acil durumlar meydana geldiğinde bir planınız olduğundan emin olmak için uygun adımları atmak için kullanırsınız. Hem ekiplerin hem de yöneticilerin, riskleri nasıl en aza indireceklerini, can ve kaynak kaybını nasıl önleyeceklerini bilmeleri gerekir.

Bakım görevlerinizi, planlı onarımlarınızı ve denetimlerinizi sürdürmek için doğru CMMS yazılımını kullandığınızda ve sizin ve ekibiniz için doğru, güncel verilere sahip olduğunuzda bu daha kolay hale gelir, böylece hiçbir şey eksik kalmaz. Eğitimli teknisyenlerle sağlam bir sisteme sahip olmak, acil bakım taleplerini önlemek için atılması gereken en önemli adımdır.

Sonraki adımlar

Acil Bakım konusunda yeterli bilgiyi aldınız mı?

repairist, size yardımcı olmak için burada. Acil Bakım hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir, yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.

×

Web Sitesi Logosu WhatsApp - Aybit Teknoloji

×