7 Kasım 2022

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı, iş emri sürecini otomatikleştirerek, önleyici bakımı kolaylaştırarak ve tesis performansı ve harcaması hakkında çok sayıda değerli veri sağlayarak onarım ve bakım programlarını kolaylaştırmak için tasarlanmıştır.

repairist_demo_banner6

Verimliliği En Üst Düzeye Çıkarmak İçin Neden CMMS Yazılımına İhtiyaç Var?

Bir tesisi yönetmek, birden fazla görevi gerçekleştirmenizi gerektirir. Manuel yöntemler veya güncel olmayan sistemlerin kullanılması birden fazla risk oluşturur. Bu nedenle Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı, bakım yöneticileri için çok önemlidir. Çünkü CMMS kullanmak, stratejik olarak planlama yapmayı ve kaynakları uygun şekilde yönetmeyi sağlar.

Bir tesis yöneticisinin amacı, işletme türüne bağlı olarak farklılık gösterir. Perakende mağazaları, depolar, depo binaları, okullar veya ofis alanı türlerini örnek alalım. İşletme sahipleri arasında ortak bir amaç, çalışanların sağlık, güvenlik ve esenliğini sağlamaktır. Özellikle insanların zamanlarının çoğunu firma içinde geçirdiği için bu konuya önem vermek gerekir. Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı, işletmelerin aşağıdakileri yaparak çalışanların refahına odaklanmasını sağlar:

  • Tesis varlıklarının duruş sürelerini ve kullanılamama durumlarını azaltmak
  • Rutin bakımlarla ekipmanın çalışır durumda tutulmasını sağlamak
  • Katlarda ve odalarda fiziksel alan kullanımı
  • Düzenli çevre düzenlemesi, temizlik ve catering hizmetlerinin planlanması

Ellerinde bir Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı olan fabrika yöneticileri şunları yapabilir:

İşyeri Verimliliğini Artırın

Gerçek zamanlı verileri depolamak ve bunlara erişmek, tesis yöneticilerinin bir binanın kaynaklarını en iyi şekilde nasıl kullanabileceklerini gözden geçirmelerine olanak tanır. Bu, hareket yönetimi sürecini hızlandırır ve işyerindeki olası kesintileri azaltır. Ayrıca, görevleri ekiplere veya üçüncü taraf yüklenicilere devrederken daha etkili olmalarını sağlar.

Stratejik Süreçleri İyileştirin

Proaktif, önleyici veya reaktif olsun, bir CMMS sistemi çoklu bakım stratejilerinin kullanımını destekler. Proaktif bakım, bakım faturalarının %70’e varan oranda azalmasına yardımcı olur. Bu nedenle yazılımın genel yatırım getirisi oldukça yüksektir.

Mobil Bakım ile Çeviklik ve Erişilebilirlik Sağlayın

Bulut tabanlı bir Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı, mobil cihazları kullanarak uzaktaki verileri yönetmenize olanak tanır. Kullanıcı ayrıntıları, sözleşme koşulları veya istatistiksel analiz gibi önemli verilere erişirken verileri korurken çeviklik sağlar.

İyi bir Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı Nasıl Olmalıdır?

Çoğu Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı aynı görünse de, aslında aralarında farklılıklar vardır. Bir yazılım, tesis yöneticileri için mobil erişime daha fazla odaklanır. Diğeri ise bakım yönetimi için gereken daha fazla aracı sağlar. Bu farklılıklar, işletmelerin bir CMMS aracından ne istediklerini bilmelerini önemli kılmaktadır.

İyi bir Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı bulmak söz konusu olduğunda, atılması gereken dört adım vardır. Buna değerlendirme ve karşılaştırma aşaması denir. Adımlar şunları içerir:

  • Kesin bir özellik, gereksinim ve KPI listesi hazırlama
  • Gereksinim listesiyle eşleşen satıcıları kısa listeye alma
  • Her satıcının sağladığı işlevleri listeleme
  • Her satıcının ne sunduğunu araştırma (ücretsiz denemeler, eğitim desteği, fiyatlar vb.)

Her bir CMMS satıcısını karşılaştırmak söz konusu olduğunda, akılda tutulması gereken birkaç nokta vardır:

Ücretsiz Demo veya Sunum isteyin

Ücretsiz denemeler ve sunumlar, işletme sahipleri için son derece kullanışlıdır. Bu sunumlar iki firma arasındaki farkları ortaya çıkarırlar. Genellikle, çevrimiçi bir demo, bir ürünle ilk etkileşim olacaktır. Ayrıca soruları cevaplamaya istekli bir satış elemanının eşlik etmesi iyi olacaktır. İşletmeler, bir ürünün güçlü ve zayıf yönlerini vurgulamak için ücretsiz deneme sürümünü kullanmalıdır. Ürünün, tesis yönetimi hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olup olmayacağını anlamalarını sağlar.

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımının Tüm Temel Alanlarını Düşünün

CMMS Yazılımını ararken, bakım yöneticileri tüm değişkenleri dikkate almalıdır. Göz önünde bulundurulması gereken temel alanlar şunları içerir:

  • Gezinmesi kolay sade bir kullanıcı arayüzü
  • Temel bakım ve yönetim özellikleri
  • Destek ekibi ve iletişim bilgileri
  • Satıcının sektördeki deneyimi

Her Ürünü Gereksinimlerle Kontrol Edin

Bir bakım yöneticisinin, bir CMMS ürününün gereksinimlerine uyacağından emin olması gerekir. Bunun için, her gereksinimi çapraz kontrol etmesi gerekir. Sorulması gereken sorular:

  • Ürün, iş akışını ve iletişimi geliştirmek için doğru özellikleri sağlar mi?
  • Devam eden maliyetleri izlemek ve azaltmak için doğru raporlama araçlarını sunar mu?
  • Personeli iş emirleri konusunda uyaran bildirim tarzı bir sistem sağlayacak mı?
  • Sistem yolcu, ekipman ve bakım verilerini taşır mi?
  • Personelin bir mobil cihaz üzerinden belirli verilere erişmesini sağlayan bulut tabanlı bir çözüm mü?

Fiyatlar, Planlar ve Gizli Maliyetler Hakkında Bilgi Alın

Daha büyük bir yatırım getirisi için, bir ürün bir işletmeye sağlayabileceğinden daha pahalıya mal olmamalıdır. Bir tesis yöneticisi, her CMMS ürünü için fiyatlandırma planları araştırmalıdır. Veri depolama limitleri ve kurulum için ekstra ücretlerin vurgulanmasına dikkat etmelidir.

İşyerinde Tesis Yönetimi Yazılımı Nasıl Dağıtılır

Doğru CMMS Yazılımı belirlendikten sonra bir sonraki adım dağıtımdır. Bu aşamada, bir tesis yöneticisinin tüm karar vericilere ve paydaşlara ihtiyacı olacaktır. Personelin, ekiplerin ve bina sakinlerinin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak gerekir. İyi bir önlem için, bir ürün aşağıdaki gibi sorularla kontrol edilmelidir:

  • Kullanımı kolay mı?
  • Çalışanların eğitilmesi gerekecek mi?
  • Eğitim gerekiyorsa verilecek mi ve ne kadar sürecek?
  • Çalışanlar sisteme dahil olan donanıma aşina olmalı mı?
  • Her departman ve ekip için belirli fonksiyonlar olacak mı?

Bir entegrasyon planını detaylandırırken tesis yöneticileri birkaç kilit noktayı dikkate almalıdır:

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı Devreye Almak

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı kullanmaya alışmak uzun bir süreç olacaktır. Verilerin taşınmasını, çalışanların eğitilmesini ve sistemlerin güncellenmesini gerektirir. Birden fazla binaya dağıtılıyorsa, zaman ölçekleri uzatılır. Tesis yöneticilerinin de karşılaştıkları zorluklar için zamanı hesaba katmaları gerekir.

Çalışan eğitimi

Eğitimler zaman alıcı olacaktır, ancak bu yeni bir CMMS aracını devreye almanın önemli bir parçasıdır. İşletmenin üründen en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak için tüm personelin ürünü nasıl kullanacağını bilmesi gerekir. Bu sadece zaman gerektirmez, aynı zamanda bazı durumlarda ekstra bir masraf da olur.

Diğer Sistemleri Entegre Etme

Çoğu Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı diğer araçlarla entegre edilir. Bunlara CAD ve BIM gibi tasarım sistemleri dahildir. E-posta programları, takvimler ve veri depolama da entegre sistemlerdir. Yeni bir sistemi entegre etmek, tesis yöneticilerine çeşitli zorluklar getirebilir. Zaman kısıtlamaları ve daha fazla çalışan eğitimi buna örnek verilir.

Verilerini Taşıma

Bir firmanın elinde zaten bol miktarda bakım verisi vardır. Bunlara kat planları, çalışan verileri veya tedarikçi bilgileri dahildir. Bu verileri yeni bir sisteme geçirmek zaman alacaktır. Özellikle mevcut veriler dosyalarda, elektronik tablolarda veya kağıt evraklar şeklinde depolanmışsa zorluklar yaşanır. Bu adımda Bilgisayarlı bakım yönetim sistemi size yardımcı olacaktır.

repairist_demo_banner2

Sonraki adımlar

Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı hakkında yeterli bilgiyi aldınız mı?

repairist, size yardımcı olmak için burada. Fabrika Bakım Yönetim Yazılımı hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir aynı zamanda yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.